003 – Maceracılar Loncası

Font Size :
Dark Mode
Reset Mode




Kuro No Shoukanshi 003

 Önceki Bölüm |           | Sonraki Bölum 


Çevirmen: RuyaGezer


Bölüm 3 Maceracılar Loncası


Maceracılar Loncasına geldim. Bina oldukça heybetli duruyordu. Öyleyse içeri bir göz atmam gerek.
Bu garip heyecan da neyin nesi? (Merufina)
“Düzgün bir şekilde açıklayamam, ama çok heyecanlıyım.” (Kelvin)
Girdiğimde ilk gördüğüm şey resepsiyon gişesiydi.
Lonca resepsiyonisti olan bayan maceracılarla ilgileniyordu. Ancak maceracılar arasında sevimli genç bayanlar yoktu.
Gişenin yanında ise bir bar vardı. Ve gündüz vakti olmasına rağmen, bir kişi sake içiyordu.
Bu sanki bir RPG den fırlama gibi duran bir tipik bir Lonca görüntüsüydü. Hayal ettiğim gibi olması beni mutlu etti. Sadece kaslı orta yaşlı adamların olacağını düşünmüştüm ama epeyce genç adam ve kadınlar da görünüyor.
Gişedeki sıraya girdim. Biraz bekledikten sonra benim sıram geldi.
“Merhaba! Ne tür bir işiniz vardı?” (Resepsiyonist)
Beni enerjik bir sesle karşılayan kişi, açık kahverengi örgülü saçları olan tatlı bir kızdı. Enerjik kızlar güzeldir.
“Maceracı olarak kayıt olmak istiyorum.” (Kelvin)
“Kayıt, anlıyorum. Lütfen bu formu burada doldurun. Bunu doldurması için birine ihtiyacınız var mı?” (Resepsiyonist)
“Yo, gerek yok.” (Kelvin)
Dilleri anlama, bu dünyada okuma ve yazmayı bilmemi sağladı ve bunu transfer sırasında elde ettim.
Bunun için Merufina-sama-sama’ya ne kadar teşekkür etsem az.
//TN: Tahmin edebilmişsinizdir, niye iki tane ‘sama’ var, minnettarlığını ikiye katlamış.
Doldurulması zorunlu alanlar sadece isim ve meşguliyet ha.
Oldukça kolay.
İsim Kelvin ve meşguliyet Yeşil Büyücü, huh
“Demek Kelvin. Lütfen bir dakika bekleyin.” (Resepsiyonist)
Mesleğimi Yeşil Büyücü olarak belirlememin bir nedeni var.
Çağırıcı, bu dünyada son derece nadir bir sınıftı.
Yine de buna benzer bir sınıf daha vardı, Canavar Ustaları. //TN: Beastmaster
Bu sınıf, canavarlar için çağırma büyüsü kullanmadı. Ancak canavarları evcilleştirmek için özel bir yöntem kullandı. MP kullanımı olmayan bu yöntemle eğitilmiş olan canavarın her zaman size hizmet etmesi mümkün. Yetenek seviyesini yükseltmenizle daha fazla hayvanı evcilleştirebilirsin, gibi görünüyor. Başka bir deyişle, Çağırıcı sınıfıyla neredeyse aynı gibi.
Bir Çağırıcının meziyetleri ise sadece sözleşme yapabilecek olduğun yaratıkların sadece insanlar, elfler ve golemler gibi inorganik yaratıklarla sınırlı kalmıyor. Dahası, takipçilerinizle iletişim imkanınız ve MP’niz yeterli olduğu sürece istediğin her yerde onları çağırma imkanı vardı. MP'nizin bir bölümünü kullanmanızın tazminatı olarak, ödül de büyüktü.
Böyle çağırıcıların sayısı çok az insanla sınırlıydı. Neredeyse ülke başına bir kişi. Keşfedildikleri anda, bulundukları ülkenin yükselmesi anlamına gelir.
Bu fantastik dünyada olabildiğince eğlenmek isteyen benim gibiler için böyle bir şey sadece engel olurdu. Bunun yüzünden sahip olduğum sınıfı mümkün olduğunca gizlemek istedim.
“Beklettiğim için kusura bakmayın. Bu, lonca üyeliğinin kanıtı olarak size yardımcı olacaktır.” (Resepsiyonist)
Bana lonca sertifikasını verdi.
Üzerine kanatlar çizilmiş, olan mavi bir karttı. Üstünde bir “F” yazılıydı.
“Lonca sistemimizi basitçe açıklayayım.” (Resepsiyonist)
Onun açıklamasına göre, maceracılar yedi sıraya ayrılır.
------------------------------------------------------
F Derecesi (Başlangıç) <- Kelvin



E Derecesi (Acemi)



D Derecesi (Amatör)

C Derecesi (Gelişmiş)

B Derecesi (Uzman)

A Derecesi (Canavar) <- Shasu

S Derecesi (Tanrısal)

-----------------------------------------------------
Adım, rütbemin yanında güzel bir şekilde yazılır. Hımm, anlaması kolay.
“Kelvin-san yeni kayıt olduğunuzda, bir F-Derece olarak başlarsınız. Bir Loncaya sahip herhangi bir yerde görev kabul edebilirsiniz. Talepler, derecelendirildikten sonra, tüm maceraperestlerin görmesi için bir ilan panosuna gönderilir.” (Resepsiyonist)

Başka bir deyişle, şu anda sadece F-derece görevlerini mi alabilirim?” (Kelvin)

“Sıralamanızın bir üstünde olan görevleri kabul etmek mümkündür. Ancak, bir görevinizin başarısız olması durumunda sözleşme ihlali cezasını ödemek zorunda olduğunuzu hatırlatayım.”(Resepsiyonist)

Hımm, sıralaması yüksek olan görevleri dikkatsizce alamayacağım anlamına geliyor.

“Eğer 10 tane görevi tamamlamayı başarırsanız, Maceracı seviyeniz yükselecektir. Seviyenizden daha yüksek görevleri tamamlasanız bile, sıralamanızı yükseltmek için gereken sayı aynıdır. Ancak,              C-Derece’ye yükseldikten itibaren dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Çünkü bundan sonra seviyenizi yükseltmek için sınavlar yapılır.” (Resepsiyonist)

“Anladım.” (Kelvin)

“Ayrıca görevler 4 türe ayrılır: Subjugasyon, Refakatçilik, Bitki hasadı ve Özel Nitelikli Görevler. Subjugasyon görevleri için; lütfen, yendiğiniz hedefinizin vücudundan bir kanıt getirmeyi unutmayın.” (Resepsiyonist) (1)

Hımm, görünüşe göre kanıt önemli görünüyor.

Bununla beraber, kanıtlarını taşıyamacağım kadar aşırı avlanmam gereksiz demek.

“Peki, yeni başlayanlar için makul bir görev var mı?” (Kelvin)

“Bakalım. Size bunları tavsiye edebilirim.” (Resepsiyonist)

3x Mavi Slime Subjugasyonu

5x Tıbbi Bitki Hasadı

Kayıp Kediyi Bul (Özel Görev)

Bunlar görevlerin basitçe açıklamaları.

Bu, özel görevlerin diğer görev türlerine benzemediği anlamına gelir, ha?

Usta, 3 mavi slime subjugasyon görevini kabul etsek nasıl olur? İlk etapta, bunlar sizin çağırma büyünüz için ideal canavarlardır. (Merufina)

Un, Yani aynı şeyleri düşündük, ha?

Yakın bir zamanda çağırma büyüsünü denemek istiyordum.

Tabi ki de, Kimsenin dikkatini çekmeyen bir yerde.

“Mavi slimelara subjugasyon görevini almak istiyorum.” (Kelvin)

“Anladım. Kaydınızı oluşturdum.” (Resepsiyonist)

Görevi resmi olarak aldıktan sonra, Maceracılar Loncasından ayrıldım.

Bir süre sonra onun (resepsiyonist) adının Angie olduğunu duydum. Şu andan itibaren sık sık ona işim düşecek.

Şimdi, ekipmanımı hazırlama vakti. Şu an için ekstradan param olmadığı için, silahlar ve iyileştirme ekipmanlarım sayılı olacak.

Bu bir odun asadır. Saldırı gücü olmamasına rağmen içinde zayıf bir büyülü saldırı arttırma etkisi var. En azından sizin büyünüze yardımcı olacaktır. (Merufina)

Paramın çoğu buna gitti.

Neyse artık, yolculuğumuz başlasın.


TN: Merhaba gençler. Çevirmeniniz RüyaGezer konuşuyor. Nasılsınız, iyi misiniz? Noveli beğendiniz mi? Sesiniz soluğunuz az çıkıyor. Geri dönüş yapın da anlayalım. Beğeniyorsanız devam. Ha novel biraz yavaş gidiyor, evet bu konuda haklısınız.

Öncelikle; bir önceki bölümün açıklamasında bir hata yapmışım. Tüm okuyucularımdan özür diliyorum. Yanlışlıkla, Kuro no Shoukanshi Mangasının ilk 3 bölümü Türkçeye çevrildi, demiştim. Doğrusu şu şekilde olacak; ilk üç bölümü İngilizce de var. 4. bölüm raw halinde.

Neyse bu bölümün konusuna gelelim.

Bugün bir kelimemiz var. Subjugasyon. Niye öyle bıraktığımı soracak olursanız, açıkçası yerine gelebilecek en iyi anlamı bulamadım. Tavsiyelerinize açığım. Bir görüş belirtmeniz benim için iyi olur. Böyle kalsın veya işte **** koy diye. Şunları da şuraya koyayım:
[Subjugasyon: Boyun eğdirme, Yenme ] anlamları var.

Ha bir de ilk bölümde sorduğum soruyu tekrarlıyorum. Bu serinin adı “Black Summoner” yani       “Kara Çağırıcı” diye çevirdim. Eğer “Summoner” kelimesi yerine iyi bir fikriniz varsa değişelim. Çünkü “Çağırıcı” sanki bana eksikmiş gibi geliyor. Çok geçtiği için soruyorum artık.


Ufaktan bir slime gördük içimiz kıpır kıpır oldu. Oyunlar da seviye atlama uğruna acımadan katledilen slime’ları bize nasıl sevdirdiler arkadaş ya. :P Neyse gelecek bölüm hareketli. Artık aksiyon başlıyor. Bir yere kaybolmayın ha. Hadi kendinize iyi bakınız. Şimdiden yorumlarınız için teşekkür ediyorum.